Chiptuning - ECU aanpassing

Stage 1

Optimalisatie van uw motorsoftware

249 Vanaf

Stage 2

Optimalisatie van uw motorsoftware voor voertuigen met een downpipe voor meer vermogen

449 Vanaf

Stage 3

Compleet op maat tuning inc Hardwarmatige aanpassingen

OP AANVRAAG

ECU Aanpassing

DPF - EGR - Decat - Adblue - Intake Flaps - DTC en nog veel meer wegschrijven of aanpassen.

149 Vanaf

Chiptuning – ECU aanpassingen

Chiptuning is de oorspronkelijke definitie van wat moderne ECU Remapping is geworden. Chiptuning vereist het verwijderen van de Eprom/Flash chip uit de ECU en de software wordt direct geprogrammeerd op de chip. De softwareaanpassing in de chip is wat wordt aangeduid als remapping, d.w.z. het wijzigen van de standaardsoftware binnen een chip. Chiptuning is steeds minder gangbaar geworden op de markt, aangezien OBD-remapping heeft plaatsgevonden, waardoor remapping via de OBD-poort kan worden uitgevoerd. het is wezen precies hetzelfde, alleen het opnieuw toewijzen van OBD-poorten is minder riskant en vereist geen verwijdering of opening van de ECU. Naarmate de elektronica verder is gevorderd, hebben de nieuwste generatie ECU’s een zogenaamde vergrendelde TriCore-processor. Dit heeft in basistermen de mogelijkheid om software te flashen via de OBD-poort verwijderd en de enige beschikbare methode is om de ECU te openen en opnieuw toe te wijzen via een directe verbinding. Het is veel minder ingrijpend dan chiptuning omdat je de Eprom of Flash niet verwijdert, het enige nadeel is het openen van de ECU voor garantiedoeleinden.

Al onze software is dyno-ontwikkeld en geregistreerd om ervoor te zorgen dat de motorparameters nauwkeurig worden gecontroleerd op het volgende:

Luchtbrandstofverhoudingen (AFR)

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat een optimale AFR wordt bereikt om dat stoichiometrische mengsel te garanderen. Dit betekent in basistermen dat de motor geen mager of rijk brandstofmengsel gebruikt. Dit is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat uw motor APK-conform is.

Turbo/Supercharger druk verhogen

Het is belangrijk dat de laaddruk correct wordt geregeld om ervoor te zorgen dat er geen pieken of dalen optreden om de levensduur van de turbolader te garanderen. Een piek in de boost-afgifte kan over-boost veroorzaken, waardoor de turbocompressor onder druk komt te staan ​​tot een niveau dat zijn tolerantie overschrijdt.

Uitlaatgastemperaturen (EGT)

Bij het verhogen van de brandstof- en vuldruk van een motor verhoogt dit natuurlijk de EGT. Het is belangrijk om de EGT van een motor te registreren, omdat er een cruciale limiet is die niet mag worden overschreden om een ​​lange levensduur te garanderen. Dit is een goed hulpmiddel bij het bewaken van de efficiëntie van opgewaardeerde intercoolers enz.

Injector Duty Cycle (IDC)

Dit is cruciaal om de brandstofbeperking van de injector te kennen. Op sommige moderne auto’s zien we injectoren met 100% IDC van standaard, wat betekent dat er geen ruimte is voor verdere aanpassingen zonder de injectoren te upgraden (dit is echter zeldzaam). Als het een turbotoepassing was en de vuldruk werd verhoogd, omdat er geen extra brandstof beschikbaar was, zou de motor arm gaan lopen en mogelijk uw zuigers doen smelten.

Als resultaat van fijne monitoring en aanpassing aan onze tuning zijn we in staat om veilige en betrouwbare tuningoplossingen te bieden aan zowel klanten als andere tuningbedrijven. We zullen niet buiten de mogelijkheden van de motoren werken op standaardcomponenten, aangezien de betrouwbaarheid van uw voertuigen net zo belangrijk voor ons is als voor u.

We werken aan ECU’s van alle leeftijden, van de vroege EDC’s waarvoor chiptuning nodig is tot en met de moderne MGD1-vergrendelde tricore-processor-ECU’s met tunerbescherming.

Voor meer informatie of een prijsopgave kunt u gerust contact met ons opnemen of een offerte opvragen.